23 października 2024 roku, w środę, w Sali Multimedialnej Wydziału Neofilologii Uniwersytetu Warszawskiego przy ul. Dobrej 55, odbyło się II Forum Jakości Danych. Była to druga edycja konferencji branży badawczej w pełni poświęcona tematyce jakości danych uzyskiwanych z badań marketingowych, naukowych i społecznych.
Celem Forum jest inspirowanie do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, a w tym roku tematyka wydarzenia skupiła się na trzech kluczowych wyzwaniach związanych z procesami badawczymi: rekrutacji uczestników, utrzymaniu wysokiej jakości danych oraz cyberbezpieczeństwie.
W dniu 10 stycznia 2024 roku w Warszawie, Rafał Sobczak Prezes SoftArchitect Sp. z o.o. oraz Dziekan Wydziału Zarządzania UW prof. dr hab. Grzegorz Karasiewicz podpisali umowę o współpracy. Partnerstwo ma na celu rozwijanie innowacyjnych metod, technik i narzędzi do przeprowadzania badań ilościowych i jakościowych, w tym ankiet elektronicznych i platform online.
W czwartek, 19 października 2023 roku w Bibliotece Uniwersytetu Warszawskiego odbyło się I Forum Jakości Danych. Było to spotkanie branży badawczej w całości poświęcone jakości danych otrzymywanych z badań marketingowych i społecznych. Spotkanie miało na celu podkreślenie, jak niezwykle ważne jest utrzymanie wysokiej jakości danych w dobie dynamicznego rozwoju technologii, a także zmian społecznych.
SoftArchitect, dostawca innowacyjnych rozwiązań do prowadzenia badań społecznych i rynkowych oraz Polska Izba Artykułów Promocyjnych (PIAP) podpisały umowę o współpracy, której celem jest rozwój innowacyjnych metod, technik i narzędzi badawczych.
29 maja br. na Uniwersytecie Łódzkim podpisana została umowa o współpracy między firmą SoftArchitect, dostawcą innowacyjnych rozwiązań do prowadzenia badań społecznych i rynkowych, a Uniwersytetem Łódzkim. Zawarte porozumienie dotyczy wspólnych projektów naukowo-badawczych i edukacyjnych.
SoftArchitect - polska firma technologiczna dostarczająca innowacyjnych rozwiązań do prowadzenia badań społecznych i rynkowych, rozpoczyna współpracę z Narodowym Centrum Kultury, polegającą na realizacji wspólnych inicjatyw i wydarzeń edukacyjnych służącej lepszej percepcji społecznej projektów badawczych i zachęcania młodych ludzi do aktywnego udziału w nich.
SoftArchitect, polska firma programistyczna dostarczająca rozwiązania dla rynku badań została członkiem Insights Association, globalnej organizacji branży badawczej. Głównymi tematami partnerskiej współpracy są zagadnienia związane z podnoszeniem jakości zbieranych danych, zabezpieczeń przed oszustwami i humanizacją procesów badań internetowych.
15 grudnia 2022 o godzinie 13:45 Rafał Sobczak i Grzegorz Kowalski opowiedzą na konferencji MIDI o tym, jak zmienia się świat badań w dobie cyfrowej transformacji, wskażą związane z tym problemy i podzielą się wynikami własnych badań R&D. Zaprezentują również innowacyjne rozwiązania do zbierania wysokiej jakości danych, zaprojektowane z myślą o humanizacji świata wirtualnego, takie jak OnFly EQ™ i OnFly Chat™.
Razem z 77 firmami z branż GameDevelopment, EduTech, Communictaion, uczelniami i organizacjami NGO utworzyliśmy Digital Creative Cluster.
Celem działania podmiotów związanych z Digital Creative Cluster jest kształcenie i podnoszenie kompetencji cyfrowych w ważnych obszarach życia: wiedzy, komunikacji i rozrywki poprzez stworzenie Ekosystemu Cyfrowej Kreatywności.
9 września br. polska firma technologiczna SoftArchitect i międzynarodowa firma doradcza Ecorys podpisały list intencyjny dotyczący partnerstwa na rzecz rozwoju branży badawczej i ewaluacyjnej. Dzięki transformacji cyfrowej, której dotyczy współpraca, możliwe będzie udoskonalenie technik badawczych i pogłębienie wiedzy o zachodzących procesach społecznych.
Przygoda respondenta z panelem czyli uczestnictwo w badaniach internetowych CAWI może zakończyć się na dwa sposoby: rezygnacją albo pozostaniem w panelu i odbiorem wynagrodzenia. Jakie są przyczyny rezygnacji z udziału w badaniach, a jakie motywacje dla dalszego wypełniania ankiet?
Podnoszenie jakości zbieranych danych, poprawa efektywności operacji biznesowych oraz odpowiednie projektowanie i zarządzanie badaniami online to główne założenia transformacji cyfrowej rynku badań Research 4.0.
Utrzymanie uwagi respondenta jest wyzwaniem dla agencji badawczej. Źródłem negatywnych opinii wystawianych przez panelistów jest zmęczenie wypełnianiem ankiet, które są nudne lub zbyt długie. Ale istnieje wiele możliwości, w tym technologicznych, które znacząco zwiększają atrakcyjność ankiet i budują pozytywną interakcję z uczestnikami badań.
W procesie badawczym fundamentem, na którym buduje się wysoką jakość uzyskanych danych, jest etap ich pozyskania od respondenta. SoftArchitect i HERSTORIES przyjrzeli się temu procesowi z perspektywy osób, które biorą w nim udział, następnie w oparciu o własne doświadczenia w budowaniu i serwisowaniu paneli, przeanalizowali ścieżkę panelisty.
Respondenci badań rynkowych, jeśli nie będą mieli poczucia satysfakcji, szacunku i atrakcyjnie spędzonego czasu, nie zaproszą firm badawczych do swojego świata – tak wynika z raportu z pionierskiego badania respondentów pt. „Kim jest polski respondent?”. Wyniki badania przeprowadzonego przez SoftArchitect i Herstories rewolucjonizują podejście do uczestników badań online w Polsce.
Z początkiem maja br. do zespołu warszawskiej firmy technologiczno-badawczej SoftArchitect dołączył Grzegorz Kowalski, na stanowisko New Business Director. Rozbudowa struktur operacyjnych SoftArchitect związana jest z rozwojem firmy w obszarze rozwiązań i narzędzi technologicznych wspierających procesy zbierania danych na potrzeby m.in. badań rynku, HR i sprzedaży.
Dążenie do jak najbardziej efektywnego pozyskiwania, integracji i analizy danych z wielu źródeł od lat zajmuje umysły społeczności badawczych w Polsce i na świecie. Obserwowane przez nas zmiany na rynku badawczym w ostatnich latach, wygenerowały potrzebę istnienia firm realizacyjnych, dostarczających danych w sposób efektywny czasowo i kosztowo.
Hybrydyzacja branży szkoleniowej przyspiesza za sprawą rozwoju nowych technologii wprowadzających społeczeństwo w kolejne etapy wymiany informacji, zdobywania wiedzy i utrzymywania kontaktów interpersonalnych. Realizacja projektów rozwojowych i budowanie relacji społeczno-gospodarczych bez barier wymiaru przestrzennego to przyszłość zarówno branży szkoleniowej, jak i całego biznesu.
SoftArchitect, lider wśród firm programistycznych, dostarczających rozwiązania dla branży badawczej, wspólnie z polską firmą badawczą Herstories, rozpoczął cykl badań związanych z podnoszeniem jakości danych pozyskiwanych z paneli badawczych. Pierwsze z nich, „Kim jest polski respondent?” odpowie na pytanie kim są osoby, które biorą udział w panelach internetowych oraz jakie są ich motywacje do uczestniczenia w badaniach marketingowych.
Z początkiem października br. SoftArchitect rozbudowuje struktury operacyjne w ramach zespołu technologiczno-badawczego. Do firmy dołącza Marek Malinowski obejmując stanowisko dyrektora operacyjnego po Michale Pawluku, który przechodzi na stanowisko dyrektora technologicznego.