Panel internetowy klientów sieci sklepów

Klient SoftArchitect

Klient

Kantar Polska

Grupa produktowa

Grupa produktowa

Społeczność internetowa

Termin realizacji

Termin realizacji

10 tygodni

Projekt

Zaprojektowanie i kompleksowe oprogramowanie panelu internetowego klientów sieci sklepów w Polsce. Migracja danych z istniejącej bazy danych. Przygotowanie skryptów ankiet systemowych (rejestracyjna) i badawczych (badanie ciągłe, badania ad hoc).

Elementy systemu:

  1. Obiektowo-relacyjna baza danych
  2. Strona internetowa panelu internetowego
  3. Ankieta rejestracyjna
  4. Profil panelisty
  5. System do zarządzania panelem internetowym
  6. Ankiety badawcze
Case study

Budowa dedykowanego panelu internetowego była dla nas dużym wyzwaniem logistycznym i merytorycznym. W ciągu 3 miesięcy udało nam się zaprojektować i oprogramować system, a także bezstratnie zmigrować dane z istniejącej bazy danych. Bardzo dobra współpraca z firmą Kantar oraz Klientem końcowym była kluczowym elementem z punktu widzenia powodzenia projektu w założonym czasie.

Pracownik SoftArchitect

Kamil Jaśkiewicz

Software Architect

Nasze działania

  1. warsztaty wydobywcze z Klientem i siecią handlową
  2. projekt systemu
  3. przygotowanie procesu migracji danych z istniejącej bazy danych
  4. przygotowanie skryptów ankiet
  5. zaprojektowanie i oprogramowanie strony internetowej
  6. przygotowanie profilu panelisty, czyli indywidualnego miejsca dla każdego uczestnika panelu
  7. oprogramowanie systemu do zarządzania panelem z modułami do automatycznego losowania prób
  8. wsparcie programistyczne przez okres 12 miesięcy.

Podsumowanie

W roku 2018 trafiło do nas bardzo intersujące zapytanie od właściciela jednej z sieci handlowych.

Klient zamierzał stworzyć i przekazać pod opiekę firmie Kantar kilkunastotysięczny panel swoich klientów – osób które robią zakupy w tej sieci sklepów i jednocześnie uczestniczą w badaniach satysfakcji i preferencji jeśli chodzi o ofertę sklepu.

Wcześniej nasz klient dysponował już podobnym panelem, teraz jednak celem było powiększenie panelu badawczego za pomocą bardziej nowoczesnej, dedykowanej platformy do komunikacji z respondentami. Naszym zadaniem było przeprowadzenie migracji panelistów z platformy poprzedniego klienta do nowego narzędzia i rozpoczęcie realizacji badań w nowy sposób. Dodatkowo Klient oczekiwał że panel badawczy powiększy się a zadaniem Kantara była aktywizacja osób uczestniczących w tych badaniach.

Myśląc o dostawcy takiego rozwiązania przyszła nam do głowy firma SoftArchitect.

Współpracowaliśmy z nią już wcześniej, a specjaliści którzy realizowali dla nas projekty łączyli dwie unikatowe cechy – wiedzę programistyczną obejmującą narzędzia do zarządzania bazami danych i komunikacji z dużymi społecznościami z wiedzą z zakresu badań rynku i opinii publicznej. Dostawca o takich predyspozycjach dużo lepiej rozumie potrzeby biznesowe takiej firmy jak Kantar. To co dodatkowo przeważyło o wyborze SoftArchitect to fakt że rozwiązania przez nich dostarczane były szyte na miarę i zawsze w pełni odpowiadały naszym potrzebom.

Największym wyzwaniem podczas realizacji tego projektu były nie do końca jasne i nie w pełni sprecyzowane potrzeby klienta. W trakcie prac klient zmieniał zakres zadań, definiował nowe oczekiwania. Tu jednak otrzymaliśmy rzeczowe i profesjonalne wsparcie z SoftArchitect.

Włączenie do rozmów z klientem programistów SoftArchitect wydaje się z perspektywy kluczowe dla powodzenia tego projektu. Mankamentem były jednak krótkie terminy realizacji, biorąc pod uwagę zmienne oczekiwania klienta wydaje się że postawienie platformy do obsługi tego panelu powinno trwać dłużej niż 3 miesiące.

Ostatecznie jednak projekt zakończył się sukcesem – jestem przekonany że to świetnie zainwestowane pieniądze. Dostawca spełnił w pełni nasze oczekiwania jeśli chodzi o funkcjonalności tego rozwiązania i zaproponował korzystne warunki finansowe.

Obecnie projekt realizujemy z powodzeniem już drugi rok i mamy bardzo pozytywny feedback od naszego klienta, który chce nawet rozszerzyć współpracę i objąć pomiarem nowe kategorie sklepów. To oznacza że współpraca z SoftArchitect będzie kontynuowana.

Wojciech Hołdakowski

CATI&CAWI Research Director

Kantar Polska S.A.

Logo Kantar

Zobacz też inne case study