Aktualności

Wróć do listy
Kalendarz
21 styczeń 2022

STARTUJE PIONIERSKIE BADANIE NA POLSKIM RYNKU BADAWCZYM: „KIM JEST POLSKI RESPONDENT?”

SoftArchitect, lider wśród firm programistycznych, dostarczających rozwiązania dla branży badawczej, wspólnie z polską firmą badawczą Herstories, rozpoczął cykl badań związanych z podnoszeniem jakości danych pozyskiwanych z paneli badawczych. Pierwsze z nich, „Kim jest polski respondent?” odpowie na pytanie kim są osoby, które biorą udział w panelach internetowych oraz jakie są ich motywacje do uczestniczenia w badaniach marketingowych.

Celem projektu jest pozyskanie rekomendacji do uspójnienia standardów i poprawy jakości danych pozyskiwanych z paneli w Polsce. SoftArchitect i Herstories podzielą się wynikami badań z firmami badawczymi oraz ich klientami po to, by unaocznić jakie działania zwiększą motywację respondentów do udziału w badaniach oraz poprawią jakość zdobywanych danych. Ważnym elementem projektu jest pokazanie perspektywy respondentów, poznanie ich oceny i satysfakcji ze współpracy z firmami badawczymi.

Pierwsza część projektu zostanie przeprowadzona na popularnej platformie FlyBlog, stworzonej przez inicjatora badania firmę Softarchitect. Firma badawcza Herstories odpowiada za merytorykę, przeprowadzenie badania oraz raport.

Opis badania „Kim jest polski respondent?”

Badanie „Kim jest polski respondent?” obejmie aktualnych i byłych respondentów badań panelowych. Wyniki badania pozwolą zebrać nową wiedzę nie tylko na temat motywacji respondentów, ale także tego, jak przykładają się oni do wypełniania ankiet oraz jak trafiają na panele internetowe i dlaczego decydują się na udział w nich. Wnioski z badania zostaną opublikowane w drugiej połowie lutego br.

Co obecnie wiemy o polskich panelach internetowych?

Obecnie panel internetowy (CAWI) to najczęściej wybierana technika badawcza na polskich i zagranicznych rynkach. Uważana jest za jedną z najskuteczniejszych metod pozyskiwania danych do badań ilościowych. Umożliwia szybką i skuteczną realizację wywiadu poprzez samodzielne wypełnienie kwestionariusza w dogodnym dla respondenta czasie. Główne atuty badań panelowych to niższe koszty dotarcia do respondenta i wysoka jakość zebranych danych. W 2019 roku w polskich badaniach panelowych w udział wzięło 7,2 miliona respondentów, co stanowi 57,5 % całego rynku badawczego.

Kim jest polski respondent?

„Herstories i SoftArchitect interesuje perspektywa panelistów. Nacisk na relacje respondentów z firmami prowadzącymi panele badawcze to nowość na polskim rynku i może go zrewolucjonizować. Pracujemy z panelistami na co dzień, bazujemy na wypełnianych przez nich ankietach, a mało wiemy o ich motywacjach i potrzebach związanych z udziałem w takich projektach.” – Marta Majchrzak, CEO Herstories.

„Przyjęcie i szersze zastosowanie standardów online do badań ilościowych i jakościowych, katalizuje proces tworzenia produktów badawczych opartych o nowe rozwiązania technologiczne, w których coraz bardziej angażujemy naszych respondentów. Nasz projekt ma być fundamentem do zmiany podejścia w budowie rozwiązań, które będą uwzględniały rzetelność i doświadczenia respondentów.” – Rafał Sobczak, CEO SoftArchitect.

SoftArchitect to lider wśród firm programistycznych, dostarczających rozwiązania dla rynku badań. Swoje działania opiera na wieloletnim doświadczeniu w branżach badawczej i informatycznej. Za pomocą własnych rozwiązań i narzędzi technologicznych wspiera procesy zbierania danych na potrzeby m.in. badań rynku, HR i sprzedaży. Zorientowana w kierunku pozyskiwania, integracji i analizy danych z wielu źródeł. Od wielu lat projektuje i buduje społeczności badawcze zrzeszające setki tysięcy uczestników. SoftAchitect to jedna z nielicznych firm na polskim rynku, która dobiera oraz losuje próby do badań rynku i opinii wspierając się autorskim oprogramowaniem oraz aktualnymi danymi populacyjnymi. Produkty OnFly i FlyBlog są używane przez największe agencje badawcze w Polsce i za granicą.

HERSTORIES to butikowa firma badawcza koncentrująca się na tematyce społecznej. Działa na styku badań społecznych i marketingowych, realizuje projekty badawcze dla podmiotów komercyjnych i NGO. Prowadzi procesy badawcze na terenie Polski i w większości krajów Europy, w tym na rynkach tak trudnych jak kraje bałtyckie, Rumunia, Serbia. HERSTORIES to Marta Majchrzak i Ewa Świątkowska, badaczki z ponad 15-letnim doświadczeniem w branży: „Wiemy jak robić dobre badania społeczne i marketingowe. Jesteśmy ekspertkami z wieloletnim doświadczeniem pracy w agencjach badawczych i po stronie biznesu.” HERSTORIES specjalizuje się w badaniach jakościowych, ma także doświadczenie w projektach dotyczących UX oraz metodologii Design Thinking. W 2021 HERSTORIES zainicjowało pierwsze na polskim rynku badanie dotyczące siostrzeństwa, czyli współpracy pomiędzy kobietami, szeroko opisywane w mediach. Więcej na herstories.pl.

#SoftArchitect
#HerStories
#Badania
#Respondenci
#Panel badawczy
#FlyBlog
#OnFly