PIERWSZE W POLSCE

19 października 2023
Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego
Transmisja online
face

Dlaczego warto wziąć udział w Forum Jakości Danych?

Chcielibyśmy móc powitać Państwa na tym wyjątkowym wydarzeniu, gdzie jakość danych stanie się głównym tematem naszych rozmów i dyskusji. Forum to nie tylko kolejna konferencja, to wyjątkowe spotkanie praktyków i pasjonatów, którzy podzielą się doświadczeniami w zbieraniu i analizowaniu danych wysokiej jakości.

Co nas czeka na Forum?

Celem spotkania jest zgłębienie aspektów związanych z wysoką jakością otrzymywanych danych. Będzie to okazja poznania wiodących ekspertów w swoich dziedzinach, którzy podzielą się best practice oraz zastosowaniem najnowszych rozwiązań. Czekają na nas inspirujące prelekcje oraz dyskusja, które pozwolą spojrzeć na temat jakości danych z różnych perspektyw:

  • innowacyjne sposoby rekrutacji respondentów do badań CATI - dowiemy się jakie techniki i narzędzia można zastosować, aby podnieść RR w badaniach telefonicznych,
  • skuteczne techniki zbierania danych - poznamy techniki zbierania danych w sondażach wyborczych, które okazały się najskuteczniejsze w tej specyficznej dziedzinie,
  • innowacje technologiczne - przyjrzymy się w jaki sposób „ankiety empatyczne” oddziałują na respondentów i jakie korzyści to niesie,
  • cyberbezpieczeństwo - w obliczu coraz większych wyzwań technologicznych związanych z oszustwami w badaniach, dowiemy się jak skutecznie zabezpieczać swoje procesy badawcze przed oszustami i botami,
  • case studyBardzo Młoda Kultura to projekt, który pokazuje, że nie ma jednej recepty na sukces, a dobre efekty daje wsłuchanie się w potrzeby młodych i oddanie im choćby częściowo sterów.

Dlaczego jakość danych ma kluczowe znaczenie?

Firmy badawcze umożliwiają trafne identyfikowanie trendów, nowych możliwości i preferencji klientów na konkurencyjnych rynkach. To decyzje oparte na danych stanowią fundament skutecznego działania każdej organizacji. Jednakże, osiągnięcie trafności w ich analizie i interpretacji, wymaga odpowiedniego przygotowania procesu ich zbierania.

Agenda

10:30 - 11:00

Rejestracja uczestników

11:00 - 11:15

Powitanie uczestników
Rafał Sobczak & Grzegorz Kowalski - SoftArchitect

11:15 - 11:45

Call me in - panaceum, suplement czy trucizna? Czyli czy można stosować River Sampling tak, by nie wywołać skutków ubocznych.
Olga Orzechowska - PBS

11:45 - 12:15

Chwila prawdy dla sondaży. Które techniki realizacji badań przedwyborczych okazały się najskuteczniejsze?
Anna Trząsalska & Agata Zadrożna - Opinia24

12:15 - 12:45

Innowacyjne narzędzia angażowania respondentów
Paweł Wielkopolan - Polska Izba Artykułów Promocyjnych & Grzegorz Kowalski - SoftArchitect

12:45 - 13:15

Przerwa kawowa

13:15 - 14:00

Cyberbezpieczeństwo danych - techniki działania oszustów internetowych
Adam Oberda - KANTAR & Rafał Sobczak - SoftArchitect

14:00 - 14:30

Bardzo Młoda Kultura dojrzewa! - czyli o rozwoju programu NCK skierowanego do młodych
Grażyna Pol - Narodowe Centrum Kultury

15:00

Zakończenie

address address

Miejsce

Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego
Dobra 56/66, 00-312 Warszawa, Polska

Sala Widowiskowa (poziom -1, wejście od Lipowej)

Poznaj naszych prelegentów

Rafal

Grzegorz Kowalski

New Business Director

Menedżer i ekspert w dziedzinie badań, technologii badawczych i strategicznego rozwoju biznesu. Obecnie w SoftArchitect jest odpowiedzialny za realizację innowacyjnych inicjatyw, budowaniu relacji z klientami i rozszerzaniu globalnej obecności firmy. Wcześniej jako Dyrektor ds. Badań i Dyrektor Obsługi Klienta w firmach Millward Brown i Kantar, wspierał wdrażanie nowych usług i produktów dla firm działających w różnych branżach, w tym FMCG, IT, motoryzacji, paliw i energetyki. Był również ekspertem w projektach organizacji publicznych m.in Ministerstw Cyfryzacji, Edukacji, Gospodarki, PARP oraz instytucji samorządowych.
Rafal

Adam Oberda

Delivery Team Manager

Delivery Team Manager w Kantar Polska odpowiedzialny za kompleksową realizację badań ilościowych i jakościowych. Buduje i rozwija narzędzia oraz metody badawcze w tym Panel Badawczy Klub Kantar, gdzie dzięki zabudowaniu interdyscyplinarnych kompetencji skutecznie przeprowadza projekty badawcze zarówno dla rynku lokalnego i międzynarodowego. Od 20 lat związany z Kantar (wcześniej SMG/KRC, MillwardBrown) pracując w technikach CATI i Online. Jego uwaga aktualnie skupia się na poprawie jakości, responsywności oraz bezpieczeństwa użytkowników Panelu.
Rafal

Olga Orzechowska

Kierowniczka zespołu CATI / CAWI / Digital

Z badaniami związana od 2012 r. Początkowo rozwijała swoje kompetencje koordynując, nadzorując i kontrolując pracę ankieterów studia CATI. Następnie trafiła do działu badawczego, w którym pełniła funkcję kierowniczki projektów mystery client. Jednak metodologia badań CATI pozostała w jej sercu. W 2016 roku wróciła do badań telefonicznych w innej roli. Od tego czasu zarządza pracą zespołu CATI/CAWI, czuwa nad rozwojem technologii. Kierując się ciekawością badawczą oraz zauważając wyzwania w realizacji badań w zmieniającej się rzeczywistości, testuje nowe rozwiązania, m.in. prowadząc eksperymenty metodologiczne z wykorzystaniem voice bota oraz pozyskiwania nowych źródeł danych. Prywatnie miłośniczka koncertów muzyki alternatywnej.
Rafal

Grażyna Pol

Kierowniczka Działu Badań i Analiz

Socjolożka kierująca Działem Badań i Analiz w Narodowym Centrum Kultury. Doświadczenie zawodowe gromadziła kierując projektami w firmach badawczych SMG/KRC, Millward Brown i Danae. Zainteresowania badawcze koncentruję wokół metodologii badań społecznych oraz socjologii kultury. Współautorka licznych raportów badawczych, kilku artykułów naukowych oraz książki „Oswajając zmienność. Kultura lokalna z perspektywy domów kultury”.
Rafal

Rafał Sobczak

CEO

Współtwórca innowacyjnych systemów informatycznych skali Enterprise (panele internetowe, systemy wspierające realizację badań dowolnymi technikami, systemy ankietowe i in.). Przez 14 lat związany był z Instytutem SMG/KRC (obecnie Kantar Polska), gdzie pełnił funkcję szefa zespołu doboru prób i technologii bazodanowych. Odpowiadał za dobór prób m.in. do badania słuchalności radia w Polsce - Radio Track, jednoźródłowych badań konsumenckich Target Group Index, a także projektował i wdrażał systemy wspomagające realizację ww. badań. W SoftArchitect na stanowisku dyrektora generalnego i prezesa zarządu. Od 2020 roku pełni rolę konsultanta merytorycznego Komitetu Badań Radiowych.
Rafal

Anna Trząsalska

Ekspertka badań społecznych

Badaczka z dziesięcioletnim doświadczeniem. Obecnie ekspertka badań społecznych w Opinia24, do tej pory związana z firmą Kantar Public. Absolwentka socjologii i zarządzania na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu. Na co dzień zajmuje się przede wszystkim badaniami ilościowymi o tematyce społeczno-politycznej dla instytucji publicznych, organizacji pozarządowych, czy różnego rodzaju mediów.
Rafal

Paweł Wielkopolan

Dyrektor Biura Zarządu

Odpowiada za wdrożenie strategii, rozwój stowarzyszenia, koordynację wszystkich działań związanych z promocją firm członkowskich oraz wzmocnieniem wizerunku branży artykułów promocyjnych w media mix marketingowym. Przez kilka lat współpracował z Polskim Stowarzyszeniem Marketingu SMB gdzie m.in. kreował wydarzenia związane z marketingiem, konkursy Golden Arrow, Polish Conact Ceneter Awards, czy konferencję Forum Marketingu Zintegrowanego. Na co dzień współpracuje z działami marketingu, sprzedaży, agencjami marketingowymi, mediami, domami mediowymi, regulatorami rynku, uczelniami. Prowadzi własny program Kuchnia Marketera, gdzie rozmawia z tymi, którzy wiedzą już wszystko oraz z tymi, dla których kariera w marketingu dopiero się zaczyna.
Rafal

Agata Zadrożna

Ekspertka badań społecznych

Badaczka z dwudziestoletnim doświadczeniem. Absolwentka SGH na kierunku Metody Ilościowe i Systemy Informacyjne. Kierowała licznymi badaniami ilościowymi i jakościowymi. Pracowała dla instytucji publicznych polskich i unijnych, organizacji pozarządowych, instytutów naukowych oraz wielu innych klientów. Karierę zawodową rozpoczynała w firmie badawczej TNS OBOP. Do 2023 r. pracowała w Kantar Public, w tym Kantar Public w Brukseli, gdzie zajmowała się koordynacją projektów międzynarodowych. Aktualnie jest Ekspertką badań społecznych w zespole Opinii24.